Cuma, Haziran 02, 2006

Kabaklı Kömbe - Tam Buğday Unlu


Geçen gün yine mutfakta bakınıyordum bugün ne yapayım diye dolapta kabakları gördüm, her zaman yaptığım kabaklı böreğim aklıma geldi, sıcak havada çıkıp yufka almaya üşendim, ne zamandır aklımda televizyonda yeşil elma'da seyrettiğim kıymalı kömbe vardı ben onu farklı yapayım, değişik olsun dedim. Tam buğday unu ile daha küçük bir tepsiye kabaklı lorlu harç ile yaptım.

Eşim, akşam çayla ve turşu ile beraber yedi, ağzından çok sık çıkmayan "Güzel olmuş bu" cümlesi çıkınca günlüğüme koymaya karar verdim. Komşuma da vermiştim o da sabah çok güzel olmuş dedi. Gerçekten de yumuşacık olmuştu...


Ben normal fırın tepsisinden daha küçük bir tepsiye yaptım o yüzden hamurun ölçülerinde suyu, yoğurdu ve sütü yarıya indirdim. Kendi ölçülerimle yazıyorum...

Malzemeler:
  • Yarım paket yaşmaya
  • 1/2 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Alabildiği kadar tam buğday unu
  • Aralarına sıvıyağ

İçine:

  • 2-3 adet kabak
  • 200 gram lor (veya beyaz peynir)
  • 1 yumurta
  • maydanoz
  • tuz
  • karabiber

Üzerine: 1 yumurtanın sarısı, susam, çörek otu

Yapılışı:

  • Yaşmayayı kaba koy üzerine suyu koy ezdir, ılık süt koy, karıştır.
  • Yoğurdu, şekerini, ununu, tuzunu koy, yoğur.
  • Kulak memesi yumuşaklığında elde edilen hamuru ikiye böl.
  • Merdane ile aç, yufka haline gelince üzerine sıvıyağ sür, katla, kat aralarına da yağ sür.
  • Dörde katlanacak. Diğer parçayı da aynı şekilde yap beklet.
  • Bu arada kabakları rendele, içine tuz, karabiber ve loru koy.
  • Maydanozları kıy ve içine ekle, bir yumurta da kır ve karıştır.
  • Hamurun bir parçasını dikdörtgen şeklinde elinle aç ve tepsiye yerleştir.
  • Harcı hamurun üzerine yerleştir. Sonra ikinci parçayı ser.
  • Üzerine bir yumurta sarısı sür.
  • Tepside dilim dilim kes, üzerine susam ve çörek otu serp.
  • 180 derece fırında pişir, afiyet olsun...
  • İyi bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle...

Hiç yorum yok: