Cuma, Aralık 15, 2006

YE #17 Kabakgiller: Kabak Rüyası


Bu ayki yemek etkinliğimizin konusu kabakgiller ve ev sahibi Marifet Teyzemiz "Vildan". Minik ikizlerine rağmen o kadar marifetli ki hayran olmamak elde değil. Çok da güzel bir konu seçmiş.

Bu sefer ki etkinliğe bir kaç tarifle katılacağım. İlki kızkardeşimin yaptığı bu tatlı. İsmini kendi uydurdu ama bence kabaklı enerji bombası desek daha doğru :))


Malzemeler:

  • 1,5- 2 dilim bal kabağı
  • şeker (kabağı pişirmek için)
  • 1 çay bardağı fındık
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 250 gr kuru incir
  • 250 gr kuru kayısı
  • 1 çay bardağı kuru üzüm
  • 2 adet elma
  • 2 adet armut
  • çeşitli bisküviler (evde kalmış her çeşit)
  • üzerine hindistancevizi tozu

Yapılışı:

  • Bal kabağı, kabak tatlısı olarak pişirilir. Ya da daha önce yaptığımız kabak tatlısının kalanı kullanılabilir.
  • Kabak tatlısı ezdirilir ve soğutulur.
  • Kayısı, incir, elma ve armut küp küp doğranır.
  • Fındık ve ceviz de doğranır.
  • Bisküviler iri iri kırılır.
  • Tüm malzemeler karıştırılıp, mozaik pasta kıvamına getirilir.
  • Streç film serilmiş bir kalıba dökülür ve buzlukta saklanır.
  • Servisten bir müddet önce buzluktan çıkartılır.
  • Dilimleyerek soğuk servis yapılır.
  • Afiyet olsun.

Ayrıca etkinlik için daha önce yaptığım kabaklı tariflerin de linklerini de yazıyorum. Diğer yeni tarifler de sayfanın aşağısındalar...

27 yorum:

Adsız dedi ki...

canım benim ben bu ayki etkinliğe katılamıyorum pastayla katılmayı düşünüyordum :) sabah bakıyım dedim enfes bi pasta sende hımmm ellerine sağlık harika görünüyor eminim tadıda harikadır

Nilüfer dedi ki...

Teşekkür ederim :) Olsun, bir sonraki etkinliğe katılırsın çok yakın 25 inde bayram menüleri var...
Sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

Nilüfer'cim bu ne böyle... ben bir veya iki tarif bekliyordum:)) ellerine sağlık.

Defne dedi ki...

Nilüferciğim,
pastan çok hoş. Ellerine sağlık. Her zamanki gibi, maşallah! diyorum sana. Sayfanın üzerindeki narenciye resmi içini açıyor insanın, ne güzel olmuş.

Sevgiyle.

Adsız dedi ki...

Eline sağlık,çok hoş görünüyor...

Selam ve sevgiler...

Nukhet dedi ki...

Sevgılı Nilufer ne kadar kabak tarifi varsa yapmissin sen zaten. Etkinlige bile gerek kalmamis. Ellerine saglik.Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Hülya Hanımcım mevcut kabak tatlısını kaşık kaşık her birşeye kullandım herşey bundan ibaret :) Ama bu tatlıyı kızkardeşim yaptı ve çok güzel oldu tavsiye ederim...

Nilüfer dedi ki...

DEfnecim teşekkür ederim...
Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Serinmavi teşekkür ederim. Senin tarifin de çok güzel... Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Sevgili Nükhet, bloguma hoşgeldin... Teşekkür ederim, arkadaslarin orjinal ve güzel tarifleri yanında benimkiler ne ki..
Sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Nilüfer
sizin evde kabak bahçesi filan mı var? Çeşit çeşit tarifler fışkırıyor. Hepsi birbirinden güzel, ellerine sağlık
sevgiler

nilay dedi ki...

merhaba Nilüfer :)
kabak rüyası tam bir bomba olmuş :)) eminim çok lezzetlidir ama yedikten sonra 3-5 km. koşmayı gerektirebilecektir diye düşünüyorum :) ellerine sağlık

sevgiler
www.cafesardunya.blogspot.com

Behiye dedi ki...

Nilüferciğim ben de bombayı tuttum çok:)İkinizin de ellerine sağlık, sevgiler.

Unknown dedi ki...

canımmm :)))) bak sonunda başardım her dediğinide anlamışım :)))

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Ellerine saglik süper tariflerle katilmissin. 25 araliktaki Ye#Özel Yilbasi&bayram mönüsü ve 15 ocaktaki Ye#18 Pirinc etkinligine de katilimini bekliyorum. Stuttgart´tan sevgiler Sonia...

Beyhan dedi ki...

Nilüfer'ciğim desteğin için teşekkürler arkadaşım.Erzincan oluşuna üzüldüm biraz,hem uzak hem de çok soğuk.Çok tehlikeli değil ama onu sen bana sor.Neyse inşallah çabucak geçer.
Kabak rüyasına söyleyecek söz bulamıyorum.Tek kelimeyle ENFES olmuş.Ellerinize sağlık.

Nilüfer dedi ki...

Pınarcım iki kere kabak tatlısı yaptım, kaşık kaşık her bir şeye kullandım :)) Teşekkür ederim, sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Nilaycım evet çok lezzetliydi.. Kardeşimle komşuma güne giderken götürdük, hepsini biz yesek ne yapardık yoksa ;)) Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Teşekkür ederim Behiyecim..

Nilüfer dedi ki...

Kirazcım aferin sana, herşeyi halletmişsin, blogun hayirli olsun, sevgiler...

Nilüfer dedi ki...

Sonia Hanımcım siz böyle özel olarak davet edince çok sevindim, elbette katılırım... Sevgiler...

Nilüfer dedi ki...

Beyhancım teşekkür ederim. Haklısın canım soğuk yer ama çok aşağılarda değil inşallah oradan başka yere geçmez... Sevgiler...

Zeynep Seda dedi ki...

Nilufercim ellerine saglik, neler de dokturmussun. Ben bir zamanlar be npek yemek yapamiyorum diyen bir Nilufer hatirliyorum... O zaman da inanmamistim zaten dedigine ;) Supersin!

Sevgiler

Adsız dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık
DOSTLAR GÜNÜ...
BILIYORMUSUN BUGÜN DÜNYA DOSTLAR GÜNÜ
BU MESAJI SEVDIGIN DOSTLARINA GÖNDER
EGER BENDE O SEVDIGIN DOSTLARINDAN BIRIYSEM BANADA YOLLA 10 ARKADASINA GÖNDER BAK KAÇ CEVAP GELECEGINE
EGER 7 DEN FAZLA ISE SEVILEN BIR DOSTSUN
EGER DEGILSEN KENDINE BIRAZ ÇEKI DÜZEN VER

www.blogcu.com/mutfaksepeti

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Nilüfer, ne güzel şeyler yapmışsın.

www.blogcu.com/pembeli

ev perisi;) dedi ki...

Çok iştah açıcı bir o kadar da faydalı ellerinize sağlık sevgili Nilüfer...

Nilüfer dedi ki...

Zeynep, Ebru, Nazife ve Evperisi teşekkür ederim güzel yorumlarınız için...
Sevgiler