Cuma, Aralık 01, 2006

Kömbe


Bu ara fazla birşey yemiyorum ama yapıp buzluğa attım birşeyler. Ne zaman misafir gelecek olsa kızımın huysuzluğu tutuyor ve elim ayağım birbirine dolaşıyor, hiçbir şey yetişmiyor, stress oluyorum. En iyisi önceden hazırlıklı olmak diye dün gece kıymalı patatesli börekten yapıp çiğden buzluğa koydum, kek ve ıspanaklı gül böreği de koydum. Ama ıspanaklı böreği çiğden koymadım, pişirip koydum. Biraz ekmek hamurum vardı onunla ve ıspanağımın kalanıyla da ıspanaklı pide yaptım onu da koydum. Bazen haftasonu kahvaltısına da dolaptan çıkartıp ısıtırım diye. Kalan yufkalarımla galeta unlu börekten yapıp onu da koyacağım ve de kurabiye yapıp stoğumu tamamlayacağım :)

Belim için fizik tedaviye başladım geçen gün, doktor bel fıtığımın iyi durumda olduğunu bilinçli yaşamam gerektiğini söyledi. Fizik tedavide daha iki gün oldu faydasını henüz çıkmaz ama orada yüzüstü yatıp belime elektrik verip masaj yapılıyor, bir de sıcak tutuluyor. Oooh dün arada şekerledim herhalde rahattan :))

Çok yazdım bugün gelelim tarife, ben daha önce kabaklı kömbe ve kıymalı kömbe yapmıştım. Bu farklı kömbe ise karadenizli komşumun yöresinde yapılıyormuş. Kahvaltıda ekmek yerine gayet güzeldi, yumuşacıktı.

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yaşmaya
  • ılık süt (miktar hamurun yumuşaklığına göre)
  • 800 gr un
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

  • Yumurtalardan birinin sarısı ayrılıp diğerleri bir kabın içine kırılır. Sıvıyağ, maya ve süt ilave edilir. Şeker ve tuz da ilave edilip karıltırıldıktan sonra un eklenir.
  • Hamur iyice yoğrulur. Kıvamı kulak memesi yumuşaklığından daha katı olacak.
  • Mayalandıktan sonra hamur yuvarlanarak yağlanmış bir tepsiye dizilir ve üzerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece fırında pişirilir.
  • Afiyet olsun...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Nilüfer merhaba
boş zamanlarda börek kek yapıp buzluğa koyma fikri çok iyi.hazır el altında bulunuyor. bende börek koyuyorum ama keki denememiştim.kömbede güzel görünüyor ayrıca.

sevgiler
hesna

Adsız dedi ki...

Merhaba
Hazirda bir seylerin bulunmasi iyi oluyor. Ben de buzluga cocuklarimin sevdigi pogaca ve kurabiyelerden koyuyorum ve atistirmalik cikariyorum. Cok iyi oluyor. Bu hafat stoklarim bitti hafta sonu sizin tariflerden yapacagim. Patatesli boreginizi mutlaka deneyecegim. Ayrica kombe tarifinizdeki hamur benim pogaca hamuruma cok benziyor. (2 bardak sut 1 paket yas maya, yarim bardak zeytinyagi, 3 tatli kasigi seker, 2 kasigi tuz, alabildiği kadar un)
Sevgiler
Bora ve mertin annesi

Hülya YILMAZ dedi ki...

Nilüfer'cim merhaba,
çocuk milleti böyledir. ne zaman telaşlıysan huysuzkuk yaparlar. aslında nedeni "bırak başka şeyleri benimle ilgilen" demek.
ben "kömbe" olarak mayasız hamur elle biraz açılıp içine iç konduktan sonra üzeri başka bir hamurla kapatılıp saç üzerinde veya teflon tavada pişirilen çöreğe dendiğini biliyorum. Bu değişikmiş.
Minik ekmekcikler olmuş. Kahvaltı için iyi fikir.
eline sağlık

SEDA dedi ki...

kahvaltıda çok iyi gider gerçekten.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Nilüfercim geçmiş olsun tekrar ben kömbeyi çok seviyorum ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

canım benim geçmiş olsun Allah acil şifalar versin. Bu arada ellerine sağlık harika görünüyorlar bende dolaba koyuyorum çalışan bayanlar için acil kurtarıcı oluyor

Adsız dedi ki...

Nilüfer'cim bende senin gibi boş vaktim olduğunda buzluğa yapıp atıyorum, dediğin gibi misafir geldiği zaman kolaylık oluyor. ellerine sağlık kömbe, börekler hepsi nefis yapanların ve senin ellerine sağlık
sevgiler,kolaylıklar

www.blogcu.com/mutfaksepeti

Nilüfer dedi ki...

Hesna, kek olduğu gibi taptaze çıkıyor :)Denemeni tavsiye ederim çünkü insanın bazen bir kek bile yapacak vakti olamıyor...
Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Bora ve Mertin Annesi,
Deneyip memnun kalırsınız umarım. Kömbeyi ben de daha değişik ummuştum ama onlar buna kömbe diyorlarmış... :)
Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Hülya Hanımcım, ben de kömbe denince daha farklı bir şey bekledim ama onların kömbesi böyleymiş :) Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Sedacım teşekkür ederim.

Sebnemcim senin kömbe tarifin de böyle mi?

Dilekcim teşekkür ederim canım.

Ebrucum sana da çok teşekkür ederim.

Herkese sevgiler..