Salı, Aralık 05, 2006

Yaş Pasta

Çok uzun zamandır bekleyen bu pasta tarifini kaybettiğimi sanıyordum, yanılmışım buldum. Ankara'da eşimin kuzeni Gülizar abla yapmıştı. Hafif güzel bir pasta, tarifin pastaneden olduğunu söylemişti. Fotoğrafını ekleyeyim de şimdilik en kısa zamanda tarifini de yazarım. Bugünlerde günler yetmiyor bana, hiçbir işimi yetiştiremiyorum :)
Malzemeler:
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı su
  • 1 çimdik tuz
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 2 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu

Kreması:

  • 1 litre süt
  • 1/2 su bardağı mısır nişastası
  • 1/2 su bardağı buğday nişastası
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 200 gr tereyağı

Yapılışı:

  • Un ve kabartma tozu dışındaki tüm malzemeler 7 dakika mikserde çırpılır.
  • Sonra kabartma tozu una karıştırılır ve elenerek karışıma katılır. Çatalla karıştırılır.
  • Yağlanmış yuvarlak düz kalıba dökülüp, önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
  • Kreması için malzemeler karıştırılarak pişirilir. Pişince tereyağı konulup mikserle çırpılır.
  • Kek ortasından ikiye bölünerek iki kat yapılır ve arasına ve üstüne kreması sürülür.
  • İstenirse çikolatalı sos yapılıp pastanın üzerine dökülür.
  • Pastanın üzeri antep fıstıklarıyla süslenip, servis yapılır.
  • Afiyet olsun...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Nilüferciğim merhaba, pastaneden tarife alınmış olan bu pastayı merak ettim doğrusu, yapanların ellerine sağlık, yiyenlere afiyet olsun.:)

SEDA dedi ki...

merakla bekliyorum tarifi...

seda
tarifname.blogspot.com

Hülya YILMAZ dedi ki...

ben de merakla bekliyorum...
sevgiler

Unknown dedi ki...

Pastaneden alinmis tarif haa:)bende bekliyorum.:))

Nilüfer dedi ki...

Hanımlar istediğiniz gibi olmazda karışmam haaa ;)) Gülizar abla pastane usulü sulu pasta demişti :)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler.en kısa zamanda deneycez.

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler.en kısa zamanda deneycez.

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler.en kısa zamanda deneycez.

Dans Kursu dedi ki...

İnanılmaz harika bir paylaşım platformu olmuş elinize sağlık teşekkürler.