Salı, Aralık 19, 2006

Etli Kuru Patlıcan Dolması


Eşimin doğumgünü için damak tadına uygun seveceği bir şey yapmak istedim ve ilk kez kuru patlıcan ve biber aldım, etli dolmasını yaptım, gerçekten güzel oldu ve eşim beğendi, hatta ona yemeğin acısı az bile geldi :).

Yarın kayınvalidemler gelecek ve bir hafta kadar kalacaklar. Onlar için de hazırlık yapacağım. Bugün kayınvalideme de iyiki doğurdun hediyesi aldım ;)

Not: Kayınvalidem diye yazdığıma bakmayın anne derim ve annem diye bahsederim herzaman, çok da severim... Anne'ye, anne'den gibi bahsedilmesinden hoşlanmıyorum...

Yemeğin tarifini Hatunca.net diye bir siteden buldum. Ülkü Yazıcı hanıma ait tarif, kendisine bu güzel tarif için teşekkür ederim... Ben limon yerine nar ekşisi kullandım ve harcın içine karıştırdım.

Malzemeler:

  • kuru patlıcan (Bir dizi aldım, 25-30 tane haşladım, artanı pirinçli yapacağım)
  • 200-250 gr kıyma
  • 1,5 çay bardağı pirinç
  • 1 adet iri soğan
  • 2 büyük boy domates rendesi
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • tuz
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • kırmızı biber
  • kara biber
  • zeytin yağı
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi

Yapılışı:

  • Dolma içini hazırlamadan önce kuru patlıcanları 15 dakika kaynar suya atıp haşladım.
  • Soğanı rondoda çekip iç malzemelerin tamamını karıştırdım. İçi biraz sulu olmalı, kıymalar top top kalmamalıymış.
  • Kuru patlıcanların içini harçla doldurdum, tencereye ağızları yukarıya gelecek şekilde yanyana dizdim.
  • Patlıcanların üzerinden biraz tuz ve biraz daha zeytinyağı gezdirdim.
  • Patlıcanların yarısına gelecek şekilde su koyup, patlıcanların üzerine bir tabak kapattım ve tencerenin de kapağını kapatıp pişirdim.
  • Afiyet olsun.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Nilüfer merhaba
kuru patlıcan dolması benimde en sevdiğim yemekler arasındadır.
bu arada kabak etkinliği için yaptıklarına ancak yeni bakabildim. hepsi birbirinden güzel görünüyor tablo gibi harikalar.eline sağlık.

hesna

Nilüfer dedi ki...

Hesna teşekkür ederim güzel yorumun için. Kuru patlıcan dolması artık benim de sevdiğim yemekler arasında :)
Sevgiler

one ben bir sey dedi ki...

Nilüfercim,
annemin vefatı dolayısıyla bırakmış olduğun nazik mesaja teşekkür ederim sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhabalar canım,eline sağlık çok güzel olmuştur eminim.biz de çok yaparız kurutma dolması,patlıcan biber kabak acur falan...Kayınvalidemler siirtli ve onblar dolmanın içine kıyma değil minicik doğranmış et katay-rak yapıyorlar ve çok nefis oluyor.

Bu iyiki doğurdun hediyesini de ilk defa duyuyorum :) ilginç :)

selam ve sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım dolman süper görünüyor. Kayınvalidelerinde gönlünü almak lazım arada :)) Sevgilerimle Kirazdalı

http://kirazdali.blogspot.com/

ArMeda dedi ki...

off Nlüfer nasıl canım istedi ben çok seviyorum ama neyazık ki eşim ne kuru sebze nede etli dolma seviyor,bende anneciğime gidince yiyebiliyorum.üzerinede sarımsaklı yoğurt neyse ben gideyim artık.ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

Yemek nefis görünüyor, ellerine sağlık bu arada eşinin doğumgünü kutlu olsun, sevgiler..

www.blogcu.com/mutfaksepeti

SEDA dedi ki...

ben de kurutulmuş sebzelerden yapılan dolmayı çok seviyorum.ellerine sağlık,çok güzel görünüyor.

seda
tarifname.blogspot.com

Hülya YILMAZ dedi ki...

çok severim ve görünce canım istedi. ben de yarın yapardım ama yarına misafirlerim var ve balık yapacağım.
iyiki doğurdun hediyesini çok tuttum (oğlan anası olduğumdan mı acaba?). aslında hediye almak da vermek de güzel. en güzel tarafı da hediye almak için emek harcamak. düşünmek, araştırmak... hediyenin küçüğü büyüğü olmaz derler ya hani. maddi değeri önemli değil, neden hoşlanacağını düşünerek ufak da olsa bir hediye ile anmak önemli olan.

Nilüfer dedi ki...

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim...

Ahmet dedi ki...

teşekkürler