Cuma, Aralık 15, 2006

Kabaklı Tül (Paçavra) Böreği


Sevgili Şeyma'nın Yemek Cini sitesinde tül böreği tarifi görüdüm yorumlardan da örnek alarak hemen denedim çok güzel oldu(üstteki resim). Sonra ben bunu kabaklı havuçlu da yaparım etkinlik için diye düşündüm, kendim tarif icat ettiğimi sandım ama havalara girdim kendimce, akşam sofra dergisini karıştırırken bir de ne göreyim çok benzer bir tarif, fosss diye söndüm, sanırım benim orjinal birşey üretmem için daha çook fırın ekmek yemem lazım :))

Yapılışı:
Bir tepsiye 3 bardak süt koydum, 1 kabak ve bir de havuç rendeledim. Biraz kaşar peyniri de rendeledim. Kabakların suyunu sıkın ben ben sıkmadım ama sıkınca daha iyi olur.
3 yumurtayı çırpıp ekledim. 3 de yufka parçaladım içine, biraz da sıvıyağ gezdirdim. Maydanoz da doğradım biraz. Tuzuna bakıp birazcık da tuz ilave ettim. Karıştırıp yaydırdım.
Yufkanın bir kısmını en üste parçaladığım için alttaki fotoğrafda kabaklar görünmüyor. Dilimlenmiş halini çekmeden de hepsini yedik :))
Neyse biraz bekletip 200 derece önceden ısınmış fırında pişirdim. Afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Nilüfer.
Kabagin her cesidinden hazirladigin
tatlidan tuzluya tariflerin icin tesekkürler.Bunlari hazirlaman epey bir zamanini almistir.Ellerine saglik.Cok ilginc tarifler var.Hele o ilk bamba yokmu??? Ahhhh ilk zamanda denemek isterim.Berlin'den Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Serap hnm teşekkür ederim. Bir aylık bir zaman diliminde oldugu için fazla zamanımı almadı aslında.. :) Sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Nilüfer,
kabakla ne çok şey yapmışsın. hepsi de bircirinden albenili görünüyor ellerine sağlık

Nilüfer dedi ki...

Teşekkür ederim Sevda mavisi...:)
Sevgiler