Cuma, Ekim 06, 2006

Fırında Peynirli Erişte

Aslında makarna etkinliği için yaptığım ama o zaman gönderemediğim bu tarifi Sofra dergisinden yaptım yine. Yılardır ben erişte yemem diye tuttururum neden tutturduğumu kendim de bilmiyormuşum meğer ;)

Bu arada Sofra dergisine abone oldum, hediyesi de vardı, dünya mutfağı kitapları, bakalım gelecek...

Malzemeler:
  • Yarım paket erişte (ben ev eriştesi kullandım)
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1/2 yemek kaşığı hardal (ben kullanmadım)
  • tuz

Yapılışı:

  • Erişteyi makarna gibi haşlayıp, süzün.
  • Margarini eritip, ince kıyılmış soğanı pembeleştirin.
  • Unu ilave edip biraz daha kavurun.
  • Kavrulan una yavaşça ve devamlı karıştırarak sütü ilave edin.
  • 3 dakika kaynatıp ocaktan alın.
  • Erişteyi, karışımı, peynirin yarıdan fazlasını ve hardalı karıştırıp fırın kabına dökün.
  • Üzerine kalan kaşarı serpip 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişirin.
  • Domatesle süsleyip servis yapın.
  • Afiyet olsun.

4 yorum:

damak tadı dedi ki...

Yazdıklarımın hepsi uçtu canım ya.
Harika olmuş,muhteşem muhteşem..Bayıldım inan ellerşine sağlık canım arkadşım benim.Sevgiler..

Nilufer dedi ki...

Teşekkür ederim :) Sana da sevgiler..

beyhan dedi ki...

Demin yazdım gönderemedim,sanırım şimdi düzelmiş.
İşte bu tam benlik bir makarna olmuş.İçine soğanı da koymuşsun ya mükemmelll...
Ellerine sağlık canım.

osmanli dizayn dedi ki...

Sohbet Chat Sohbet Chat Sohbet Chat Sohbet Chat
Sohbet Chat Sohbet Chat Sohbet Chat Makyaj Diyet