Salı, Ekim 10, 2006

Fındıklı Güllaç

Dört yıldır her ramazan ayında güllaç yaparım, yapmaya başlamamın benim için hoş bir hikayesi vardır. Bir gün bir arkadaşa gitmiştim ramazan öncesiydi. Önceden alıp güllaç yapmış, ikram etmek istedi. Benim de aklımda hep güllaç sevmem diye yer etmiş. Çok tokum almayayım muhabbetleri derken çok ısrar etti, birazcık olsun ye dedi. Ben de kenarından baktım tadına, baktım bir lokma iki lokma tüm tabak bitti. Çok güzel olmuş ben aslında sevmem diye istememiştim deyip bir tabak daha yedim. Nasıl yapıldığını da bana o arkadaşım tarif etmişti.

Bir paket güllaçta 14 adet güllaç yaprağı çıkıyor. Küçük tepsiye (28 cm çapında) yarısını yaptım. Güllaç kutusunda 3 litre süt ve 1 litre şeker yazar, bu miktarlar genelde fazla gelir...

Malzemeler:
  • Yarım paket gülllaç (7 tane)
  • 1 litre süt + 2 su bardağı süt
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • Gülsuyu
  • Dövülmüş fındık
  • Nar taneleri (üzerine)

Yapılışı:

  • Süt ile şekeri kaynatın. Kaynayınca içine vanilyayı ilave edin.
  • Biraz ılıtın ve arzunuza göre gülsuyu ilave edin.
  • Tepsiye bir kepçe süt döküp güllaç yaprağını ikiye veya dörde kırarak yerleştirin. Üzerine kepçeyle süt dökün. Bu şekilde 4 yaprağı yapın.
  • Arasına dövülmüş fındığı yaydırıp diğer güllaç yapraklarını da üzerine aynı şekilde koyun.
  • En üste kalan sütü dökün. Güllaç tüm bu sütü çekiyor ve servis ederken dibinde az süt kalıyor. Bol sütlü isterseniz süt miktarını arttırırsınız.
  • Tatlınızı buzdolabına kaldırın.
  • Servis yapmadan önce üzerini tekrar fındıkla ve nar taneleriyle süsleyin.
  • Tatlınızı her zaman buzdolabında tutun, yoksa süt ekşir.
  • Dilimleyerek servis yapın.
  • Afiyet olsun.
Not: Eğer tarif uygunsa ve çok geç kalmadıysam, her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.
Nilüfer

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydın Nilüfercim, güllaç hikayeni gülerek okudum, çünkü bende senin gibi bu tatlının görünüşünü yani süt içinde yüzdüğü için:) hoşuma gitmediğinden dolayı daha tadına bakmadan ben sevmem demiştim, katıldığım iftar davetinde zar zor yedim fakat yok yokk ben hoşlanmadım bu tatlıdan. Peki evde yapsam sütünü az koysam nasıl olur diye düşündüm ama yok yok yapmam :))
Ama yinede tepsideki süslemeli hali çok hoş görünüyor.
Ellerine sağlık.

Nilüfer dedi ki...

Pembelicim bence dene, ben dışarda yiyemiyorum ama kendim yapınca.. Bir de çok değişik bir tarifini vereceğim yakında onu dene harika oluyor, dün akşam yaptım da ;)
Teşekkür ederim, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Nilüfer'cim ben güllacı çok seviyorum ama bizimkiler yemediği için yapmıyorum eline sağlık canım çekti valla Ebru

www.blogcu.com/mutfaksepeti

Adsız dedi ki...

Güllacı güzel yapmışsın Nilüfer.Biz çok farklı yaparız,kesmikli olur bizimkisi.Aslında ben sizlerin yaptığı şekilde olanından hiç yemedim.Ellerine sağlık.

Nilüfer dedi ki...

Ebrucum gel buyur,ben sana yaparım...

Nilüfer dedi ki...

Beyhancım ben de kalan güllacimi sizinki gibi yapıp denemek istiyorum, tarifini buldum, bakalım :)

Hhatice dedi ki...

nilüfercim bende güllacı çok sevenlerdenim hep düşünmüşümdür neden yalnız ramazanda olur diye hiç muhallebilisini yemedim tarif çok hoşuma gitti en kısa zaman da deneyeceğim ellerine sağlık.,
Hhatice