Çarşamba, Mart 28, 2007

Fırıldak Kurabiye

Daha önce nişastalı bir tarifle fırıldak kurabiye yapmıştım ama umduğum gibi değildi. Bunlar benim tarifim, aslında farklı birşey yapacaktım un miktarını kaçırmışım, ben de içine sıvıyağ ve bir yumurta ekleyip kıvamını ayarladım. Yapıp arkadaşıma götürdüm, misafirleri de vardı, beğenildi. O günden beri kızım kurabiye diye tutturdu, bugün de ona annemin tahinli kurabiyelerinden yaptım. Tarifini fotoğrafını çekince yayımlarım. :)

Malzemeler:
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Aldığı kadar un

Yapılışı:

  • Margarin ile pudra şekerini çırpın, sonra sıvıyağı ve yumurtayı ekleyip tekrar çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu ekleyip elinizle yoğurun. Ele yapışmayacak kıvamda hamur olacak, çok sert ve çok yumuşak olmasın.
  • Hamurun yarısını ayırın ve içine kakaoyu ekleyip tekrar yoğurun.
  • Kakaolu ve beyaz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde birleştirip yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış 170 - 175 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.
  • Afiyet olsun...

6 yorum:

Defne dedi ki...

Nilüferciğim, sanırım sen de bu çok beğendiğim yeni görünümü seçtim blogun için. Narların rengi nasıl da içini açıyor insanın.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Nilüfercim ellerine sağlık çok güzel gözüküyor Mevlüd Kandilini kutlar sağlık, sıhhatin senin ve ailenin yanında olması dileğiyle canım

Nilüfer dedi ki...

Defne'ciğim beğendiğin için sevindim, aslında gönlüme göre bir türlü bulamadım. Kendim de yapabilirim ama uğraşacak zamanım yok. Şimdilik idare eder bakalım :)
Sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Şebnem'ciğim, çok teşekkür ederim. Senin de kandilin kutlu olsun, Allah tekrarını erdirsin...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Nilifer hanım,bende Çorum'luyum ama İzmirde yaşıyorum.Yemek siteleri içinde bir sizin birde Yemek cini sitesini çok beğeniyorum sizler çok pratik ev usulü tarifler veriyorsunuz,teşekkür ediyorum kendi adıma hoşçakalın

Adsız dedi ki...

ayyy iğrenç olmuşşşşş bunun fındıkı nerde salak nilüfer